31. 1. 2019
Letěli jste v posledních třiceti letech na dovolenou či pracovní cestu?
8. 5. 2020
Výcvik nového řídícího řízení letového provozu je náročný proces. Uchazeči o tuto pozici zabere několik let. Důležitou částí výcviku jsou i výcviková pracoviště, kterým nikdo neřekne jinak než simulátor. Simulátory nabízejí účastníkům výcviku možnost vy
3. 5. 2020
Pro softwarového inženýra je letový simulátor velkou výzvou❗️ Často je složen z desítek jednotlivých menších provozních systémů, které jsou navržené na nepřetržitý 24hodinový provoz. Tyto systémy je nutné před zahájením každého cvičení během krátké chví
29. 4. 2020
Psaní technické dokumentace má svá specifika, kterých je potřeba se držet. Jedním z nich je “krátká věta”. Co to je a proč s ní pracujeme? “Jak dlouhá je krátká věta? V technické dokumentaci je jedním z klíčových kritérií kvality čitelnost textu, a ta ča
28. 4. 2020
“Alfou a omegou letecké dopravy je neustálé zvyšování bezpečnosti a snižování nákladů. CS SOFT musí jako vývojář systémů klást velký důraz samozřejmě hlavně na bezpečnost.” I takto se dají popsat důvody, PROČ děláme to, CO děláme a především JAK to dělám
26. 4. 2020
Psal se rok 1988, když vznikl CS SOFT. Je to neuvěřitelné, ale systémy, které chrání nebe po celém světě, fungují přes 30 let! Jak vzpomínáme na začátky? Nebylo to jednoduché. Po revoluci se programátoři rozběhli do světa, pak bylo chvilku “ticho”, aby s
23. 4. 2020
Jak děláte proofreading technické dokumentace? Je to ta bleskurychlá korektura dokumentu na poslední chvíli, abyste těsně před publikací našli pár největších chyb? V CS SOFTU se nám osvědčil systematičtější přístup: používáme dvoustupňovou výstupní kon
21. 4. 2020
Free Route Flights (FRF), napřimování tratí, je současným trendem v letectví. "Přímé tratě jsou ekonomické a do určité míry pomáhají řešit zatížení, která vznikají při neustále narůstajícím leteckém provozu," upřesňuje Vašek Tůma, programátor v CS SOFT.
19. 4. 2020
K čemu nám slouží implementace vlastního simulátoru ATM prostředí? “Implementace vlastního simulátoru ATM prostředí nám umožňuje efektivněji testovat naše produkty. Testovací scénáře máme automatizované a to jak pro vstupy do ATM systému, odpovědi na jed
16. 4. 2020
Už jste slyšeli větu "Ten frontend aplikace je nudný!" Ano je! A je to naprosto v pořádku a v souladu se světem ATC/ATM, pro který vyvíjíme software. Naše softwarové řešení plní skutečné potřeby koncového zákazníka. Přehlednost, intuitivnost ovládacího
14. 4. 2020
Vzdušný prostor nad Českou republikou je rozdělen na podprostory. Každý podprostor má přiřazenou vlastní stálou radiovou frekvenci. FREKVENČNÍ COUPLING umožňuje sdružit několik skupin frekvencí k jednomu řídícímu stanovišti. Pevně dané rozložení usnadňu
12. 4. 2020
Jak může testovací nástroj přerůst ve vlastní, plnohodnotou komponentu? To je příběh “časové osy plánovaných příletů a odletů letadel”. Zajímá vás víc? Podrobnosti přibližuje kolega Václav Tůma
9. 4. 2020
Současná situace a omezení se bezesporu dotýkají i letectví. Jaké jsou odhady přímých dopadů na tohle odvětví? Tak třeba booking letů byl v březnu o 50 % nižší než ve stejný měsíc loni, v dubnu se předpokládá pokles také o 50 %, v květnu pak o 40 %. Cel
7. 4. 2020
Jak píšeme v CS SOFTU technickou dokumentaci? Všechno začíná studiem požadavků na software, které nám říkají, jak má aplikace fungovat. Následuje testování aplikace jak v GUI, tak v konfiguraci. A pak začínáme tvořit: koncept často přepisujeme při hledán
5. 4. 2020
“Šlo o unikátní projekt, který prověřil schopnosti našich architektů a softwarových inženýrů," popisuje dva roky trvající práci Tomáš Richtr, vedoucí týmu projektových manažerů společnosti CS SOFT. Zakázka pro letiště v izraelské Timně byla jedinečná z
2. 4. 2020
“Kdo přijde, obvykle zůstane léta,” říká naše HR náčelnice Pavla Žemličková. Takže se můžeme chlubit “maratonskými” běžci, kteří pracují v CS SOFT i víc než 13 let. A to je působivé, co říkáte?